Pages

Friday, March 20, 2020

Креирање документ, уредување на работна околина, панели, слоеви

Програма  за  изработка  на  анимации  Vectorian  Giotto

  1.  Работен прозорец на програмата за анимации и вклучување на често користени ленти со алатки и прозорци за работа од менито Window -> Toolbars, Filters, Shape и сл. 
  2.   Вклучување  на  анимација од  готов  шаблон  : File -> New From Template, избор на шаблон од прозорецот New From Template и на копчето Create. Потоа се прави измена на текстот, логото, сликата и сл. и на копчето Ок. 
  3. Вклучување на нова празна анимација   од менито File->New Movie
  4. Поставување димензии на сцената:      Modify → document: - се избираат димензиите, ширина и висина пр. 450х 220 - background color – се избира боја за позадината - frame rate – број на движења во една секунда за да се креира илузија на изедначено движење (обично се поставува 24 fps – frames per second) - ruler units – единечна мерка за линеарот.
 Објаснување на  алатките за работа  :
  •  (Selection  Tool) – алатка за селекција на објект (фигура, слика, текст и сл) 
  •  (Subselection Tool) – алатка за селекција на нацртан објект  во анимацијата со цел да се направи трансформација во друга форма
  •  (Line Tool) – алатка за цртање на прави линии (отсечки), при што во прозорецот Shape->Pen  (во десниот агол на работниот прозорец) се избира дебелина и боја за линиите.
  •  (Insert Bitmap Tool) – алатка за вметнување на слика во анимацијата, а можи и преку менито Insert-> Bitmap
  •  (Text Tool) – алатка за пишување на текст во анимација, при што за избор на боја за текстот се користи прозорецот Shape-> Brush, а за форматирање на текстот (фонт, големина, стил, подредување) треба да се избери картичката Properties (во долниот лев агол од работниот прозорец) како на сликата: 
  •  (Oval  Tool) – алатка за цртање на елипса и  круг- заедно со тастерот  Shift (Rectangle Tool) – алатка за цртање на четириаголник и квадрат – заедно со тастерот Shift
  •  (Rounded Rectangle Tool) – алатка за цртање на 
  •  четириаголник и квадрат со заоблени агли
  •  (Polygon Tool) –алатка за цртање на n-аголник, при што во картичката Properties->Sides треба да се избери број на страни на n-аголникот
  •  (Star  Tool) – алатка за цртање на ѕвезда,  при што во картичката Properties-> Points треба да се избери број на краци  на ѕвездата
  •   (Pencil Tool) – алатка за цртање со слободна рака (Brush  Tool) – алатка за работа со четка, при што во картичката Brush (што се отвора десно од алатката) се избира големина и форма на четката. 
  • Забелешка: За секоја фигура и линија што се црта,  во прозорецот Shape-> Brush и Shape->Pen (десно во работниот прозорец), се избира боја за исполнување на фигурата и четката како и боја и дебелината  за линијата со која се црта.
  •  (Free Transform Tool) -  алатка за трансформација на објект во анимацијата (фигура, линија, слика и сл)  и тоа промена на димензиите, ротација, искосување (Paint Bucket Tool) – алатка за исполнување со боја на затворени површини (Eraser Tool) – алатка за бришење на нацртани објекти, или за целосно бришење на објект од анимација се користат тастерите Ctrl+Delete
6. Поставување на слоеви: секој објект може да се постави во посебен слој (Layer) така што од менито Modify->Layer во новиот прозорец се избира Insert New. Во истиот прозорец ги има и опциите за подредување на слоевите: Send To Back, Move To front.
7. Време на појавување на објект во анимација: за секој поставен објект во анимацијата треба да се определи време на негово појавување во анимацијата со користење на Timeline рамката, така што со клик се  избира времето во Timeline рамката , а потоа на десен клик се избира опцијата Insert Keyframe и се додава објектот во анимацијата.
Доколку сакаме меѓу објектите што се поставени  во  различни  временски  интервали да постои некакво движење, тогаш на десен клик во рамката Timeline се избира опцијата Create Motion Tween .
8. Додавање на ефекти: за било кој објект во анимацијата може да се додаде ефект на појавување со одредено времетраење, така што на селектираниот објект со десен клик се избира оцијата Effect->AddДодавање на ефекти може да се направи и преку менито: Modify->Effect->Add, потоа во новоотворениот прозорец се избира ефектот и се поставуваат  негови параметри  како што се: времетраење (Duration), менување на бои, насоки (Direction) и сл. и потоа на копчето OK за да се примени ефектот на селектираниот објект. 
9. Подредување на објекти што се преклопуваат се прави преку  мени Modify->Arrange.
10. Преглед на анимација  се прави со  копчињата     или со користење на менито Control (Play, Stop, Rewind, Go To End, Step forward  one  frame, Step backward  one  frame). 11. Вметнување на аудио  фајл  се  прави така што од  менито Insert  се избира  Sound.
12. Снимање на анимација:      - како проект кој не е доработен и ќе трпи измени, се користи мени File->Save / Save As      - како готова анимација, која би се гледела како flash анимација, се користи мени         File->Export Flash Movie
13  .   Morphing   (  претворање на една слика во друга со лесни транзиции):  - можно е само меѓу објекти од ист слој. За успешно да се направи потребни се барем две keyframes. Првата кeyframe  е почетната точка, а другата е крајната. 
Корисни линкови на Интернет за креирање на едноставни анимации: 
-http://www.youtube.com/watch?v=n_Fg6ofD3ps - http://www.youtube.com/watch?v=A3QlFbFW2uE -http://www.youtube.com/watch?v=NjElQSDUe8c



No comments:

Post a Comment