Pages

Friday, January 10, 2025

Вежби: Изработка на објекти со алатки и задавање својства на истите

 

Вежба 1: Креирање нов документ

Цели:

  • Креирање нов проект (документ).
  • Избор на големина на платното (stage).
  • Започнување со работа на нова анимација.

Упатство:

  1. Отворете ја програмата Vectorian Giotto.
  2. Одете на File > New за да започнете нов проект.
  3. Во дијалог прозорецот што ќе се појави, изберете големина на платното (stage), како на пример 800x600 пиксели.
  4. Потврдете го изборот и започнете со работа на новото платно.
  5. Сега креирајте основни објекти (како круг или квадрат) со користење на Shape Tool.

Задача:

  • Креирајте документ со големина 800x600.
  • Додајте еден квадрат и еден круг на платното.

Вежба 2: Уредување на работната околина

Цели:

  • Промена на големината на платното (stage).
  • Прилагодување на изгледот на работната околина.
  • Работа со различни панели (Layers, Timeline, Properties).

Упатство:

  1. Отворете нов документ како во претходната вежба.
  2. Одете на Window и изберете кои панели сакате да ги видите (например, Layers, Timeline, Properties).
  3. Променете го изгледот на работната околина така што панелите Timeline и Properties ќе бидат видливи.
  4. Променете ја големината на платното на 1024x768 пиксели преку Stage Properties.
  5. Погледнете го панелот Properties и променете некои својства на објектите (како боја и големина).

Задача:

  • Променете големина на платното на 1024x768.
  • Активирајте го панелот Layers и додадете нов слој.
  • Променете некои својства на објектите на платното (цветови, големини).

Вежба 3: Работа со панели - Layers и Timeline

Цели:

  • Разбирање на панелите Layers и Timeline.
  • Уредување на слоеви и анимации.

Упатство:

  1. Отворете нов документ.
  2. Додајте неколку различни објекти (на пример, квадрат, круг, и текст) на платното.
  3. Одете на панелот Layers и создадете 3 различни слоја (едниот за квадрат, еден за круг и еден за текст).
  4. За секој објект на различен слој, применете различни бои.
  5. Променете некои од објектите на слоевите (на пример, преместете ги во различни позиции).
  6. Променете времетраење на секој кадар во Timeline за да создадете едноставна анимација на движење на објектите.

Задача:

  • Додајте 3 објекти на различни слоеви.
  • Изведете анимација со промена на позицијата на објектите преку Timeline.

Вежба 4: Анимација на објекти и работа со панелот Timeline

Цели:

  • Креирање на анимација на движење.
  • Употреба на клучни кадри (keyframes) и помошни кадри.

Упатство:

  1. Креирајте нов документ.
  2. Додајте објект (на пример, квадрат).
  3. Во панелот Timeline, поставете клучни кадри на различни времиња (например, на 0, 20 и 40 кадри).
  4. Поставете различни позиции на квадратот за секој клучен кадар.
  5. За да ја завршите анимацијата, поставете помошни кадри за да се пополни движењето помеѓу клучните кадри.
  6. Прегледајте ја анимацијата во Preview.

Задача:

  • Создајте анимација каде квадратот ќе се движи од една страна на платното до другата.
  • Користете клучни кадри за позицијата на квадратот.

Вежба 5: Креирање на едноставна анимација со ефекти

Цели:

  • Применување на анимациски ефекти како motion tweening.
  • Работа со текст и анимација на текст.

Упатство:

  1. Креирајте нов документ и додадете текст на платното.
  2. Во панелот Timeline, поставете клучни кадри за движење на текстот (например, почетна и крајна позиција).
  3. Применете motion tweening за автоматско пополнување на анимацијата помеѓу клучните кадри.
  4. Додадете ефект на текстот за да се промени бојата за време на анимацијата.
  5. Прегледајте ја анимацијата и подесете ја времетраењето на кадрите ако е потребно.

Задача:

  • Креирајте анимација со текст кој се движи од левата страна на платното до десната страна.
  • Применете ефект на промена на бојата на текстот за време на движењето.



Вежба 1: Креирање на основни геометриски објекти

Цели:

  • Креирање основни геометриски објекти.
  • Применување на различни бои и ефекти.

Упатство:

  1. Отворете нов документ во Vectorian Giotto.
  2. Изберете алатка за Rectangle Tool и нарисувајте правоаголник на платното.
  3. Изберете Ellipse Tool и нарисувајте круг на платното.
  4. Изберете Polygon Tool и креирајте полигонот (триаголник или некоја друга форма).
  5. Применете различни бои на секој објект со користење на Fill Color и Stroke Color од Properties Panel.

Задача:

  • Креирајте три објекти: еден квадрат, еден круг и еден полигонот (триаголник).
  • Додадете различни бои за пополнување и обрис на секој објект.

Вежба 2: Работа со алатки за цртање и промена на обликот на објектите

Цели:

  • Употреба на алатки за цртање за прилагодување на обликот на објектите.
  • Применување на различни ефекти и деформации.

Упатство:

  1. Отворете нов документ во Vectorian Giotto.
  2. Изберете Pen Tool и креирајте слободна форма на платното (например, ѕвезда или некоја сложена форма).
  3. Изберете Selection Tool и прилагодете некои од точките на објектот за да го измените неговиот облик.
  4. Применете ефект на боја, транспарентност или сенка преку Properties Panel.

Задача:

  • Креирајте слободна форма (на пример, ѕвезда) со Pen Tool.
  • Прилагодете ја формата со Selection Tool и применете ефекти како сенка или транспарентност.

Вежба 3: Задавање својства на објекти (боја, големина, граница)

Цели:

  • Применување на различни својства на објекти како што се боја, големина, граница и транспарентност.
  • Променување на ефекти преку панелот Properties.

Упатство:

  1. Креирајте неколку геометриски објекти на платното (на пример, квадрат, круг, полигонот).
  2. Користете Properties Panel за да ги промените својствата на секој објект:
    • Променете ја бојата за пополнување (Fill Color).
    • Променете ја бојата на обрисот (Stroke Color).
    • Променете ја големината на објектот (Width, Height).
    • Применете граница (Stroke Width).
    • Применете транспарентност за да го направите објектот полупрозирен.

Задача:

  • Изработете 3 објекти: квадрат, круг и полигонот.
  • Применете различни бои на пополнување и обрис на секој објект.
  • Променете ги нивните големини и додадете транспарентност.

Вежба 4: Анимација на објекти со промена на својства (движение, боја, големина)

Цели:

  • Анимирање на објекти со променливи својства.
  • Применување на движење и промена на боја или големина преку Timeline.

Упатство:

  1. Креирајте нов документ и додадете објект на платното (на пример, квадрат).
  2. Изберете Timeline Panel и поставете клучен кадар на 0 секунди.
  3. Променете ја позицијата на квадратот за да се движи по платното во следните кадри.
  4. Поставете нов клучен кадар на 20-тиот кадар и променете ја бојата на квадратот.
  5. Поставете нов клучен кадар на 40-тиот кадар и променете ја големината на квадратот.

Задача:

  • Направете квадрат кој се движи од левата до десната страна на платното.
  • Променете ја бојата и големината на квадратот во текот на анимацијата.

Вежба 5: Креирање текст и прилагодување својства

Цели:

  • Креирање и уредување на текст.
  • Применување на стилови и анимација на текст.

Упатство:

  1. Отворете нов документ и изберете Text Tool.
  2. Напишете текст на платното (на пример: „Добредојдовте“).
  3. Изберете го текстот и применете Properties Panel за да ја промените бојата, големината, стилот и шрифтот.
  4. Извршете анимација на текстот за да се поместува или да се менува бојата за време на анимацијата.

Задача:

  • Напишете текст "Добредојдовте" и применете стилови како големина, боја и шрифт.
  • Направете анимација на текстот така што ќе се менува бојата и ќе се движи од лево на десно.

No comments:

Post a Comment